torsdag 22 november 2012

Lastbil

Typiskt, nu går det inte att ladda upp bilder på bloggen... Försökte igår också, men det gick inte då heller! Har varit med om detta en gång tidigare, det tog då några dagar så gick det bra sen. Ni får stå ut utan bilder ett tag.

Jag fick ett litet backjobb på mitt bussbygge igår. Jag hade dragit slangen bakom till kablarna för nära bältet så bältet fungerade inte. Det var bara att riva ner och göra om! På vägen till jobbet idag fungerade det igen =) I morgon hade jag tänkt åka ut till Almeco och hämta matta så jag kan börja klä bussen i helgen. Det är nog ett jäkla pyssel! Någon frivillig som vill komma och hjälpa till? =) En hjälpande hand skulle nog inte skada.

Ikväll väntar en tur i lastbil tillsammans med min kompis Ullis. Hon ska få mitt sällskap en bit och jag får se vad arbetet som lastbilschaufför innebär. Inte för att jag har några planer på att lämna mitt underbara arbete, men kul att se vad andra pysslar med =) Om inte annat så är det kul att få snacka lite skit med henne! =)

Appropå något annat så var jag tvungen att testa att jogga lite igår! Det gick!! Fast det gjorde ganska ont fortfarande. Det är med andra ord helt klart på bättringsvägen!! Nu kan jag till och med gå ner på huk, även om det också gör ont så är det ett stort framsteg =) Efter GGN var jag ju så stel i låret att jag knappt kunde böja benet. Jag tog kontakt med www.kiropraktor.se i fredags och då fick jag nästan utskällning att jag inte tagit kontakt med honom tidigare =) Han har ju lite knep för att kunna påskynda läkningen. En annan känner ju att man har sprungit där så mycket på sista tiden så jag vågar ju knappt höra av mig igen =) Jag fick lite tips och råd av honom som jag kunde göra själv. Han är suveränt duktig så vänd er dit om ni behöver hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar