onsdag 19 augusti 2015

Sjukgymnast

Det har hänt lite sen sist. I måndags vart det en kort dag för mig på jobbet. Jag började må illa och fick springa in på toaletten och spy när vi skulle äta lunch. För säkerhets skull åkte jag hem så jag inte skulle smitta dem andra i fall om jag blivit magsjuk. När jag kom hem låg jag utslagen på soffan och sov till och från. Det sved lite i magen, men det hände inget mer. Igår körde jag både hoj och jobbade. Det gick bra, men jag var riktigt trött på kvällen och fick ordentlig huvudvärk. Jag somnade tidigt. Idag har jag varit med i matchen som vanligt igen :) Skönt som sjutton!! Har jobbat hela dagen och tog ett cykelpass ikväll, så nu är orken tillbaka igen :) Bilderna är från träningspasset igår tillsammans med Per-Allan. Igår var jag även hos sjukgymnasten med axeln. Han gjorde en del tester för att se hur axeln fungerar. Ena muskeln i axeln fick ta stryk även den i kraschen. I vissa lägen är jag riktigt klen. Det var inget konstigt att det hade blivit så. Jag slog ju hårt i axeln när nyckelbenet släppte, så där axeln fick ta smällen är jag också alldeles öm. För att få igång den muskeln igen har jag fått ett par övningar. Dem ser inte mycket ut för världen, men muskeln blir jäkligt trött för det lilla. Jag fick även lite tips på tejpning. Jag ska börja tejpa lite lättare så musklerna får jobba mer istället. Han tycker hojåkningen är bra träning för axeln, men att det inte är så lyckat om jag ramlar på den igen. I lördags blev det en lättare vurpa på vänster sida, men det gick jättebra. Sällan jag brukar vurpa hårt på axeln. Det blir oftast att man rullar omkull på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar