söndag 23 augusti 2015

SM i Lunda

Det var en väldigt spänd och nervös tjej som stod på startrampen i lördags när tredje deltävlingen i SM-serien kördes. Tänk att man fortfarande är nervös trots att man har tävlat så många år och så många gånger per år :) Mycket i nervositeten satt nog i hur axeln skulle klara av utmaningen, att köra på en uppkörd bana under en hel dag. Den klarade sig fint och det är jag riktigt glad för :) Missar jag hårda kanter så att det typ slår stopp, då gör det ont. Annars känns det givetvis, men det fungerar bra att köra :) Vi körde fyra varv och varje varv bestod av två sträckor. På första sträckan körde vi ett prov först. Provet började ute på ett gärde och avslutade i skogen. Ett riktigt fint prov tycker jag. Sedan var det en transport som var lite smått bökig innan vi gick in på service. På andra sträckan började vi med en transport. Även den var lite bökig. Därefter körde vi två prov direkt efter varandra. Andra provet var riktigt lurigt. Det vart som pulver på banan och under fanns det massa rötter bitvis. Solen gjorde det ännu klurigare då den lös igenom som fläckar. Jag tycker att provet var riktigt svårkört och hade en jäkla respekt för de rötter som man inte riktigt såg och som skjutsade iväg hojen emellanåt. Sista provet gick mestadels på gräs och var riktigt fint. Det rullade på för mig under hela dagen. Jag ramlade ett par gånger, en gång på det luriga provet och en gång på transporten. Givetvis ramlade jag på vänster axel både gångerna, men det gick bra :) Det blev också ett antal motorstopp på transporterna. Till nästa helg ska reklusekopplingen justeras så slipper jag förhoppningsvis dem :) Efter de fyra varven slutade jag på en tredjeplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar