måndag 6 oktober 2014

Kawasakitårta :)

Helgen är slut och jag kan summera en lyckad sådan. Det har blivit två bra mountainbikepass. Sadeljusteringen fortsätter för varje pass, har fortfarande inte riktigt hittat rätt. Igår lyckades jag hamna på Rally SM Uppsalas ena transportsträcka :) Det gjorde träningspasset betydligt roligare. Tråkigt bara att jag inte hade någon koll på att det var så nära hemifrån. Hade jag vetat om det hade jag kunnat cykla iväg lite tidigare och begett mig ut i skogen och kikat lite på tävlingssträckan. Nu var tävlingen i sitt slutskede. Idag var det blåsigt på cykelturen och riktigt jobbigt med motvind emellanåt. På förmiddagen drog vi till Örsundsbro på Mickelsmässan. Riktigt mycket folk var det där. Det var väldigt mycket samma saker överallt, men mysigt ändå att gå och kika lite. Som dem andra gångerna jag har varit där fick jag strumpor med mig hem :) Vi hittade lite annat smått och gott. Tyson blev den stora lyckliga som fick två stora tuggben, leksaker och en filt. Nu ikväll har min grymma väninna Lena varit här. Hon kan verkligen det här med bakning och dekorering. Jag gjorde ju tårtbotten i veckan och igår gjorde jag fyllningarna. Idag satte vi ihop tårtan och dekorerade den. Jag har inte insett förrän nu vilket pyssel hon lägger ner på sånt här, vilken tid det tar! Kul att ha gjort det själv i alla fall, men tveksamt om jag gör om det någon gång... ;) Tack för alla tips och råd och för hjälpen ikväll! Jag har definitivt lärt mig en massa nya saker om bakning :) Kunde inte låta bli att dekorera med ett Kawasaki K och med grön och svart marsipan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar