lördag 17 augusti 2013

Ladies Cup

Först vill jag tacka alla er som har stått längst banan idag och hejat på, till er alla som har lyckönskat och givetvis till min servicepersonal! Grymt kul med så mycket stöd längst med banan!!! Tusen tack :) Jag har haft en toppen dag i spåret! Proven har varit riktigt fina och det har varit toppen kul! Vädret var med oss också, det kom regn innan start och något stänk under tävlingen men det var allt. Jag trasslade till det något på extremprovet på en betongslipers på första och andra varvet av tre. Framhjulet stack för mig och jag fick knuffa över hojen lite grann. På sista varvet gav jag mig tusan på att jag skulle klara av det och det gjorde jag också! Per-Allan sa att jag lös som en sol när jag kom i mål den gången :) Vi körde tre olika prov. Först ett crossprov som var min favorit. Sen var det extremen och sist enduroprovet. På första varvet ute på enduroprovet stack framhjulet för mig på några rötter och jag for in med huvudet före i ett träd. Det var ingen höjdare! Men som tur var var det i slutet av en kurva så jag hade inte så hög fart. Styret vred sig men det rättade vi till vid nästa service. Efter tre varv och sammanlagt nio prov vann jag med 2 minuter och 48 sekunder. Det vart vinst på samtliga prov :) Tvåa blev Sanna och trea Emmily.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar