lördag 10 augusti 2013

Ladies Cup Linköping

Nu är jag på väg hem från Linköping igen. Även denna helg nere på Prästtomta har gått bra. Vi körde två loopar. Första svängen körde vi ett crossprov och ett enduroprov. Crossprovet bestod både av djupa sandstalp och lerspår. Efter crossprovet var det en lång transport bort till enduroprovet. Transporten gick i stort sett bara i skogen. Enduroprovet likaså, mycket skog, en del nydraget. Bitvis var det snorhala bergshällar. På en av dessa hällar höll jag på att göra bort mig sista varvet, men jag kom precis upp :) Efter service drog vi vidare till ett gräsprov och ett extremprov. Gräsprovet var ganska knixigt, kurvor hela tiden, men det var bra fäste och grymt kul! Extremprovet var riktigt lurigt. Kanter och hällar som var jättehala. Jag gjorde en vurpa på en uppförskant sista gången. Det hade blivit mer sönderkört innan så jag fick med mig lite för lite fart. Var så nära att komma upp, men ramlade baklänges ner igen. Banan idag var lång så vi körde endast 2,5 varv. Riktigt kul när det är så!!! Blir inte så enformigt. Spåren har varit jättefina, riktig svensk enduro enligt mig :) Lite lurigt bitvis där det inte var så uppkört. Ibland stutsade det i sidled utan att man visste varför och ibland var jag utanför spår och vinglade. Idag blev det en segermarginal på 2min 40sek före Emily Smalsjö och norskan Katrine. Redan nästa helg är det dax igen! Då kör vi Ladies Cup i Lunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar