lördag 24 augusti 2013

EM Tjeckien dag 1

Jag kan inte hålla på de.... Jag vann idag!! :))) Riktigt jäkla kul :)

Jag brukar vara trögstartad på första provet, men denna gång klippte jag till med en bästa tid på en gång :) Kan ha berott på att vi hade en krävande transport ut till första provet så kroppen kom igång på riktigt. Även prov två och tre var jag snabbast. Efter dessa prov vart det tok stressigt eftersom det var lång kö fram till tredje provet på grund av att tidssystemet inte ville vara med riktigt. Så ner till nästa tidskontroll var alla tjejer sena. Jag sket i att tanka och drog rätt in i tidskontrollen istället. Jag klarade mig tack vare det med bara en tidsprick medan dem jag fightas med i totalen tog två. Tror dock att arrangören har tagit bort dessa prickar, det borde dem ha gjort. Även andra varvet flöt på fint för min del och jag vann flera prov. Ut på sista började jag känna kramper lite varstans. Jag insåg då att jag hade ätit och druckit alldeles för lite under dagen! Jag försökte stoppa i mig så mycket det bara gick men det var lite för sent då. På sista varvet kom jag även i fatt flera veteraner och fick köra om dem på proven. Även på transporterna blev det lite tokigt ibland när dem fick stopp i backarna. Så det blev lite tokiga grejer för mig med som jag inte var vållande till själv riktigt, men det gick ju bra och inget av det som tog mycket tid. Jag tappade på de två sista proven till mina värsta två konkurrenter, men kunde efter att ha vunnit de allra flesta proven vinna idag :) Sista varvet blev kämpigt med kramper, men det höll :) Nu mår kroppen som den förtjänar! Öm överallt! :) Nu är det bara ladda batterierna för morgondagen!!! Ska precis äta min tredje middag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar