torsdag 18 juli 2013

Sidovagn

Grymt häftigt!! Grymt kul!! Sjuuukt jobbigt!! Så sammanfattar jag min kväll i Enköping igår =) Nog för att jag kunde räkna ut att det var jobbigt, men inte att det var så här jobbigt! Först fick jag en genomgång hur jag ska placera mig i vagnen när vi kör rakt fram, i vänsterkurvor och i högerkurvor. När vi väl kom ut på banan var det svårt att komma ihåg allt och eftersom jag inte riktigt hängde med kändes det som att jag skulle flyga av ibland... Eller ganska ofta! Efter ett varv stannade vi och jag var precis heeelt slut! Vi tog ett varv till, och blev efter mitt andra varv stoppad av den "riktiga" burkslaven Crister. Han sa åt mig att slappna av och att vila på dem ställen där jag hade möjlighet! Efter det kändes det genast lite lättare. Sen körde vi några varv och jag hittade positionerna allt bättre. När jag kom in var jag helt sjöblöt... =) Efter att ha sett hur det ska gå till egentligen fick jag möjlighet att köra ekipaget. Det var inte helt lätt det heller! En annan som är van att hojen ska luta fick ju tänka om en hel del, men jag kom ju runt i några varv i alla fall =) Svårast tyckte jag att det var i nedförsbackarna. Jag fick ju även tänka på att inte ta en för tight inner så vi inte skulle välta. Efter en välbehövlig paus fick jag återigen ställa mig i vagnen. Denna gång gick det betydligt bättre. Marcus som jag åkte med sa efteråt att han succesivt hade ökat farten lite grann, men det märkte inte jag, så jag misstänker att jag hittade possitionerna allt bättre =) Deras plan från början sprack då jag orkade fler än tre varv, det var ju lite kul! =) Tusen tack till er, Marcus & Crister!! Skulle lätt vilja göra det igen! Hade en toppen kul kväll och var helt slut när jag kom hem =) Bilder kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar