onsdag 17 juli 2013

Sidovagn =)

Både igår och i måndags kväll var jag ut och körde lite hoj. Det är riktigt fint i skogarna nu! Dock lite dammigt bitvis om man ligger bakom, men när det är så här torrt kan man köra på både stenar och rötter hur som helst =) När det är fuktigt/ blött så får man tänka sig för betydligt mer så inte framhjulet sticker! Jag testade det på en stock igår. Till en början kunde jag köra på stocken hur som helst, det gjorde ingenting om jag kom lite snett. När det hade passerat några hojar vart det lite fuktigt på stocken och jag gjorde en vurpa direkt... =) Spåret var lagt så att man kom fram till stocken från sidan och det fanns inte utrymme att svänga runt och komma rakt på.

Ikväll ska jag äntligen få testa på sidovagn! Det är något som jag har pratat om sedan 14-15 års åldern och nu ska det äntligen bli av =) Det är killarna som vann Löhammars Racets sidovagnsklass förra året som såg att jag ville testa, efter ett inlägg jag gjorde på bloggen när jag hade varit där och tittat. Dem kunde lösa det att jag skulle få prova och där är vi alltså nu! Ska bli grymt kul!! =) Men måste erkänna att jag är lite nervös också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar