söndag 7 juli 2013

Stångebroslaget

Nu är jag på väg hem efter en lyckad helg nere i Linköping. Jag kom ner igår eftermiddag så jag hann kika lite på motionsstarten som gick 13.30. Kom ner lite senare än planerat då fröken Jönsson visst hade glömt både bord och stolar hemma, så vi fick åka runt och leta efter nåt att köpa :) Det jag gick på banan igår var kanonfint! Idag klockan 10.00 gick killarnas elitstart och vi startade kanske 5-10 minuter efter dem. Klockrent att arrangören valde att släppa oss för oss själva! Jag gjorde en jättebra start och var tvåa ur första böj efter Sandra Lysen. Sandra Adriansson passerade mig innan varvningen. Efter en bit på spåret kunde jag passera Lysen och hade lite häng på Adriansson. Vi var snabbt i fatt den tidigare startgruppen och där tappade jag kontakten med Adriansson. Jag körde på i mitt race i ett varv tills jag fick rapport om att jag tog in på Adriansson igen. Då växte hornen ut :) En bit ut på andra varvet fick jag se hennes ryggtavla och en stund senare kunde jag passera. Hon låg i bakhasorna i början men tappade lite sen. Jag fick en liten lucka som hon sedan knaprade in på. Hon är jätteduktig på cross så jag tänkte att nu kommer hon och flyger förbi i sanden precis innan målgång. Jag hade dock en för stor lucka innan vi kom dit så jag kunde ta hem segern i damklassen idag! Jättekul :) Trea blev norskan Katrine. Jag har haft grymt stöd längst banan idag, ett stort TACK!! Ett speciellt tack till er småkillar som satt vid sandstalpen och hejade, det kändes extra kul :) Det här var första gången jag körde sen dem valde att starta oss med eliten. Jag måste säga att det fungerade utmärkt! Vi slapp köa så mycket och köra om så mycket som vi annars har fått göra.

1 kommentar: