måndag 27 maj 2013

Lag SM guld!!! =)

Igår körde jag lag SM tillsammans med Jessica Malcomsson. När vi kom dit på morgonen drog vi lott om vem som fick den äran att starta i vårt lag. Jessica hoppade högt av glädje, vilket betydde att jag drog nitlotten och fick starta... =) Vi fick springa fram till hojarna efter signal och sen dra vårt fortaste. Jag var sen iväg och inte nog med de körde jag fast mellan de två enarna precis i början! Kändes som jag kom därifrån sist av alla, så det var bara att jobba sig uppåt. Inne i första stenpartiet krökte jag växelspaken... Man kan säga att allt trasslade på en gång.. =) Det var inte lätt på första varvet med allt damm, som tur var hann vi sprida ut oss lite till varv två så det gick något bättre. På varv två började jag köra motorcykel på riktigt igen =) Inga onödiga stopp, inga fler krokiga delar på hojen, mindre damm.. Ja man kan säga att allt blev genast mycket roligare! Efter två varv bytte jag av med Jessica. Vi körde sedan två varv åt gången hela tävlingen igenom. Efter sex timmar hade jag hunnit köra 8 varv och Jessica 6. Vi tog då hem guldet i lag-SM!! Jättekul! =) Det känns i kroppen idag efter nästan 3,5 timmes tävlings körning igår...

Det var lite svårt att växla de två första varven...

Här får jag service hjälp av dom små =)
Vätskebehållaren fylls på med vatten!

Mysstund i gräset - Axel & Tyson
Jessica och jag har fått våra guld medaljer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar