söndag 17 mars 2013

Final Östra Open

 
Det bjöds på ett strålande fint vinterväder i lördags när vi körde sista deltävlingen i Östra Open. Eftersom jag missade en deltävling förra helgen när jag var i Alperna gällde det för mig att se till att ta mig runt. Man får nämligen räkna bort en deltävling. Det var en riktigt fin bana! På många håll gick det att stå en del och vi "slapp" snöspår runt hela banan =) Det ska bli riktigt skönt att få köra barmark snart =) Vi körde även på crossbanan. Det rullade på fint för mig de två första varven. De två sista tappade jag mot de två tidigare varven. Jag fick riktigt ont i huvudet och tror det beror på att det var så ljust ute och jag gick runt och kisade, samt säkert även lite vätskebrist.
 
När jag gick i mål visade det sig att jag körde in på min bästa placering hittills i serien! Det blev en 5:e plats bland alla motionärer, ungdomar och damer =) Jättekul! Damklassen vann jag. Med andra ord blev det en totalseger i damklassen =) Det visade sig även, vilket jag inte hade koll på, att jag tog hem vandringspriset för gott efter tre raka segrar =) Det var andra gången jag fick ta med mig vandringspriset hem.
 
Så nu är vintersäsongen över för detta år! Som sagt ska det bli riktigt skönt att få köra lite barmark snart =) Så nu får det gärna bli massa plusgrader!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar