söndag 8 januari 2012

Östra Open på Rörken

Det var ett klokt beslut att flytta fram starten en dag då banan hade frysit på ordentligt det sista dygnet. Det blev en grymt fin bana! Vi startade på crossbanan och körde den ett varv innan vi begav oss ut i skogen. Det mesta var fruset i skogen, men några blöthål med lite spår fanns. Vi tjejer startade klockan halv ett tillsammans med motion 40-50 år. Tyvärr fick vi tjejer tillsammans med ungdom starta allra sist, så det blev ett gäng omkörningar kan man säga. Redan bara på crossbanan hade jag nog passerat fem stycken... Vet inte varför dem lät oss starta så sent, men till nästa deltävling är vi seedade så då blir det ordentlig skillnad, tur det inte var snöspår!

Tre varv körde vi på den fina banan. I mål körde jag in på en sjätteplats totalt i hela startgruppen, vilket säger sitt att jag borde ha startat betydligt längre fram och sluppit en jäkla massa omkörningar. De flesta tog hänsyn och flyttade sig på engång, men vissa tror att dem kan öka och dra ifrån trots att dem blivit ifattåkta, vilket aldrig brukar lyckas. Ett stort tack till er alla som höll åt er på en gång =)

Bland alla motionärer slutade jag på en fin niondeplats! Nu startade vi inte samtidigt allihopa, men banan borde inte ha ändrat sig så mycket. Så det kändes lite kul att jag körde mig till en sådan låg placering =) Det rullade på hela tiden utan några vurpor eller andra stopp. Nu ser jag fram emot nästa deltävling som ska köras i Lunda nästa lördag. Hoppas att väderleksrapporten inte stämmer, för då ska det bli mildare i mitten på veckan. Vi vill ha kallt så vi kan köra Östra Open nästa helg!! Jag kanske ska tillägga att jag vann damklassen =)

På onsdag kväll är det Östra by Night. En ny serie på tre deltävlingar som körs i mörkret. Jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska köra, har inte kört något med lyse alls denna vinter. Vi får se helt enkelt =)

Nu är det en varm dusch som kallar, sen soffan och en film! Trevlig kväll!

Inte så farligt skitigt idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar