torsdag 12 januari 2012

Racet på Rörken

Det blev en lyckad tävling igår ute på Rörken med cirka 80 startande. Riktigt kul att det kom så många trots att vädret inte var så kul på dagen. Till kvällen hade det hunnit frysa på igen, men det var lite skitigare igår än i söndags. Banan var den samma och vi körde även tre varv som sist. Denna gång fick jag starta först bland motionärerna istället, vilket gjorde att jag slapp köerna. Det kändes lite ovant med lysen, men kul var det! I mitten/ slutet av sista varvet slocknade lyset på hojen och då kändes det mörkt med bara en pannlampa =) Som tur var hade jag inte alltför långt kvar in i mål. Då kändes det verkligen vilken skillnad det gör med ordentligt lyse. Tack stefan da silva för lånet av framlyset!

Det blev missförstånd vid anmälan då jag anmälde mig i motion men vi pratade om både klasserna så jag blev visst anmäld i bredd. Dem skulle försöka ordna till det. I motion skulle jag ha hamnat på en 8:e plats av drygt 50 stycken. Bredd körde ett varv till så jag körde inte ens hela deras längd. Jag visste att batterierna till framlyset inte skulle räcka så länge. Tyvärr var det inte några fler tjejer som startade =(

Jättekul tävling och jättekul att det var så mycket publik ute i skogen! På lördag är det tänkt att det ska vara dax igen. Just nu regnar det i Uppsala, så det gäller att hålla tummarna inför helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar