söndag 19 juni 2011

Stockholmscrossen i Västerås

I helgen var det inte heller några endurotävlingar så jag valde att köra min andra cross-tävling för året. Denna gång var det Stockholmcrossen i Västerås igår. Efter veckans regnskurar så var det ganska så skitigt på träningen, men det torkade snabbt upp och blev jättefint. I kvalet fick jag en startplats till vänster på grinden. Gjorde ett ganska bra utsläpp men jag var alldeles för feg i hoppen så jag tappade placeringar varje varv på just måldubbeln. Men på övriga banan var jag snabbare än många som hoppade om mig så man kan säga att jag åkte som en jo-jo upp och ner i resultatet =) Det tog sig för mig som tur var så ju längre heatet gick ju längre hoppade jag. Jag fick ju draghjälp av alla som hoppade om mig! =) Till slut blev det ju faktiskt en fin 6:e plats i kvalheatet. Tolv stycken gick vidare till A-final så jag var en av dem =)

I A-finalen var vi 36 stycken startande och jag valde återigen en startplats lite till vänster på grinden. Jag hade en okej start men det dammade mycket i början så jag valde att släppa på gasen och inte riskera något dumt. Det resulterade i att jag genast ramlade neråt i startfältet, men hellre det än att det skulle häna mig något som jag bara tar för träningens skull. Dessutom hade det varit flera krascher i hoppen under tidigare heat. När fältet hade spritts ut lite mer började jag min jakt uppåt igen. Samma visa som i tidigare heat blev det lite jo-jo åkning på grund av dubbeln, men inte i samma grad som i första heatet som tur var =) Riktigt kul men så goa figther som det var för mig i bägge heatet! Jag lyckades köra upp mig till en 20:e plats i A-finalen.



På väg till start i A-finalen

 A-finalen, dammigt bitvis

 Fighter var det under hela heatet,
som ni ser kan det bli svårt att se emellanåt

Efter målgång - svettig & skitig =)

Idag blev det ett pass i skogen. Man kan säga att det blev så långt ifrån gårdagens körning som man nästan kan tänka sig... =) Från en bred crossbana till ösregn i skogen bland bara stenar och rötter! Det var ruskigt halt bitvis, men bra träning som sjutton.

 Dagens servicestopp

 Det regnade hela träningspasset,
allt blev blött och skitigt...
Här kramar jag ur strumpan =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar