måndag 6 juni 2011

SM i Mölndal

Igår var det 4:e deltävlingen i SM-serien nere i Mölndal. Det var riktigt fina prov och det dammade inte så farligt mycket som jag trodde att det skulle göra när jag var ute och kikade på spåren i lördags kväll. Däremot var det fruktansvärt varmt! När vi stod och väntade på start i solen stod termometern på 41 grader och när vi gick ut på sista sträckan stod termometern på 40,5 grader! Det var massa med vätska hela dagen som gällde =)

Första provet var min favorit, en fin skogslinga med lite rötter och stenar. Tredje provet var lite lömskt på sina håll. Det gick bitvis riktigt fort och så var det svårt att se stenarna och rötterna som kom fram. Där var det gärna full fokus och lite till som gällde =) Efter dagens 3,5 varv och sammanlagt 11 prov så körde jag i mål som segrare i damklassen.

 Ute och kikar på spåret innan start

 Prov två - crossbanan

 Crossprovet

 Några stockar på crossprovet

Prispallen - jag etta, Sanna tvåa och Caroline trea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar