lördag 4 juni 2011

Banracing

Idag har jag varit på Gälleråsen och kollat på en kompis som har kört race där. Något helt nytt för mig, men kul var det, framför allt eftersom det gick så bra också =) En andraplats blev det i första heatet! I morgon kör han sitt andra heat.

Nu sitter jag i depån nere i Mölndal. I morgon är det SM här nere. Jag har varit ute och kikat på två av tre prov och det ser riktigt fint ut. Det kommer nog att damma väldigt mycket så det är nästan så man önskar sig en regnskur... Det är två olika sträckor. På första kör vi först ett kortare enduroprov och sen ett crossprov. I slutet av crossprovet har dem lagt ut några stockar. På andra sträckan är det ett längre enduroprov som jag inte har sett någonting av ännu.

Jimpa på väg till start
Läs mer på jimparacing.se

Jimpa och jag efter racet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar