söndag 9 februari 2014

Östra Open i Eskilstuna

Vatten och lera, det bjöd Eskilstuna-banan på igår! Den här gången var banan längre än sist. Fyra varv körde vi och varvet tog cirka 24 minuter för mig. Som tur var slapp vi regnet under tävlingen, men det regnade rejält när jag lastade på morgonen. Banan var som vanligt stenig och tack vare regnet blev det riktigt sladdrigt. Jag tyckte det var riktigt svårkört,men det rullade på hela tiden. Damklassen vann jag med cirka 10 minuter. Bilden har Jörgen Forslund tagit. Efteråt hjälpte pappa mig att montera i Öhlins TTX i framgaffeln med lite support från Thomas. Suveränt, tack för hjälpen! Sedan fick jag hjälp att byta framgaffeln och bakstötdämparen på hojen så jag kunde ut och testa idag. Det blev en riktigt lång dag, sen natt, innan allt var klart. Hade ju en massa att tvätta också. Riktigt skönt att det är klart nu och att jag kom ut en sväng idag! Jag tog en sväng till Per-Allan i regnet :) Först ställde vi in hänget innan jag begav mig ut i spåret. Det fungerade riktigt bra allting! Känns skönt att bitarna börjar falla på plats :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar