måndag 26 oktober 2015

GGN 2015

Här kommer en rapportering efter helgens äventyr på Gotland. Eftersom jag inte startade förra året fick jag starta i fjärde led. När lampan lös grönt startade jag hojen på första kicken, men det gjorde inte alla framför mig. När vi väl kom ut på startrakan var det vurpor och köer genom första sväng. Det dammade enormt mycket och var stalpigt efter den tidigare starten. I dammet var det omöjligt att se allt även om jag tyckte jag körde försiktigt, axeln fick ta stryk redan i början när jag missade kanter och stenar som jag inte såg. Det är just de där oförutsedda som gör så förbaskat ont i axeln. Ju längre in i tävlingen jag kom ju färre förare hade jag runtom mig och ju bättre gick det att se. Axeln värkte hela tävlingen, men jag kämpade på och tog mig runt. När jag hade kört fem varv trodde jag att jag skulle gå i mål, har aldrig tidigare hunnit ut på sex varv, men så var inte fallet! Trodde inte det var sant när Tommy stod och viftade att jag skulle ut på ett varv till, men det är lite kul nu efteråt att jag hann ut på ett till :) Jag slutade på en 4:e plats i helgen. Tjejerna framför mig var riktigt snabba. Tror aldrig det har varit så torrt och dammigt på ett GGN tidigare, vilket gjorde att det gick riktigt fort (därav att jag kom ut på ett sjätte varv). Det blir mer långcross än enduro. Jag hade hellre haft en skitig och bökig tävling ;) Vi åkte hem med färjan som gick ett på natten. När jag vaknade igår hade jag svårt att böja knät ordentligt. Det smärtade ordentligt när jag ville sträcka ut det eller böja det mer än 90 grader. Idag känns det mycket bättre tack och lov. Jag kände av det under tävlingen, så antagligen har jag fastnat till lite när jag fotat, men det blev betydligt värre efter tävlingen när jag blev kall och stelnade till. Nu får det bli lugnt ett tag så jag kan rehabträna ordentligt. Jag har känt en tid att min kropp behöver återhämta sig, så nu är det dax när sista tävlingen för min del är körd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar