fredag 23 oktober 2015

Klar för start

Idag har vi varit ute i spåret och kikat lite. Det ser väldigt torrt ut och när ungdom/veteran tävlade dammade det. Även hästskon var torr, bara lite små pölar, men där fyller dem nog på med vatten under kvällen/natten. Jag har anmält mig och besiktat hojen. Innan jag bokade färja (för att veta hur stor plats jag skulle boka) mailade jag arrangören och frågade om man fick ta med husvagn in på området. Det fick man inte, man fick inte ens vara kvar på området under natten. Det lät väldigt konstigt eftersom det alltid har sovit en massa folk i depån, även vi flera gånger... Hur skulle arrangören annars lyckas hinna få in alla på området på morgonen? Då bestämde vi oss iaf för att låna en husbil, eftersom vi vid andra ställen har stött på att man inte får ta med husvagnen in på grund av platsbrist. Husbilen tar ju lika stor plats oavsett om vi är kvar över natten eller kommer på morgonen och då kunde vi vara kvar på området om man nu fick sova där ändå... När man sedan kommer till tävlingsplatsen och det rullar in husvagn efter husvagn blir man ju bra trött... Hur som helst fick vi ju nu pyssla lite för att få med oss allt. På hojen fick vi sätta på ett gokarthjul i fram och en annan framhjulsaxel. Det gick ju de med :) Innan vi åkte fick jag lite lila bakgrundsfärg av Text & Dekor i Uppsala till framnummerplåten. På sidorna hade jag redan färdigtryckta nummerplåtsdekaler från erdecal.se. Mitt startnummer i morgon är 399, håll tummarna att det går bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar