måndag 23 januari 2012

Östra Open i Sala

I lördags körde vi andra deltävlingen i Östra Open, denna gång i Sala. Det var riktigt ruggigt på förmiddagen, med minus 17 grader på morgonen. Som tur var blev det lite varmare tills vi skulle starta. Klockan halv ett gick våran start. Denna gång fick jag starta i andra led då jag var seedad sen tävlingen innan. Banan var väldigt slagig i skogen. Klubben körde en tävling i höstas när det var ordentligt skitigt så det fanns mycket gamla spår. Jag tycker det var svårt bitvis att hitta flyt på de knöggliga partierna i skogen. Som vanligt körde vi även crossbanan åt fel håll samt på gräsgärdet på andra sidan vägen. Jag hade en god fight med Sanna hela tävlingen. På sista varvet av tre vurpade hon, jag kände att jag tappade kontakten med henne. Dessvärre gjorde jag det samma när det bara var några kurvor kvar till mål, vilket resulterade i att jag blev slagen av Sanna med endast 0,289 sekunder! Lite surt, men det hade varit lika jäkligt för henne om det hade varit tvärtom =) Trea kom Emelie Karlsson från hemmaklubben Göta MS.

Igår blev det också ett träningspass på hojen. Resten av dagen ägnade jag åt teoriplugg. Det är med delade känslor man sitter med böckerna igen... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar