söndag 29 januari 2012

Klubbmästerskap

Det har varit full fart minst sagt denna helg! Först tog vi en tur ut i skogen ovanför Läby för att titta på ena sträckan när dem körde Rally SM. Det var mycket folk ute och kikade. Därefter blev det en tur till Storvreta för premiärturen på mina nya skidor jag fick i julklapp. Jag har inte åkt längdskidor många gånger i mitt liv, men med riktiga skidor vart det betydligt roligare =) Osäker som få till en början och livrädd nerför, men det tog sig och gick bättre och bättre i alla fall. Har träningsvärk så det räcker idag efter den turen i alla fall =) Sen hem och städa för att sedan få middagsbesök.

Idag har jag kört ena deltävlingen i klubbens KM. Idag kördes den utanför Enköping, förbi crossbanan en bit. Ett riktigt fint spår, men det fanns några luriga diken. Till en början rullade det på riktigt bra. Det gick hål på isen på vissa ställen, framför allt i dikena, vilket resulterade i att mina fotpinnar frös och det blev en stor isklump att stå på. Jag brukar linda fotpinnarna med slivertejp för att försöka förhindra att det ska frysa, men jag glömde det denna gång. Det blev lite läskigt att glida runt på fotpinnarna så i slutet valde jag att sitta så mycket som möjligt. Det hjälpte inte att försöka sparka loss isen. På mitt näst sista varv gjorde jag någonting riktigt onödigt... Jag badade i ett dike! Bokstavligen badade =) Jag kände mig så himla dum när jag låg där med nästan halva kroppen i isvatten. Dessutom låg jag fast med högerbenet under hojen i vattnet så jag fick kasta över vänsterbenet med och dränka vänsterstöveln i vattnet också. Väl uppe på fötter, inför två vittnen till händelsen, kunde jag ta mig upp på torra land. Då var jag så genomfrusen att jag körde varvet ut men valde att hoppa över sista varvet. Kändes dock som en liten tröst när jag kom till service att jag inte var ensam om det hela =) Tack snälla Anders Fahlén för tankservicen och Emelie Karlsson för hundvakten =)


 En av de tävlande i Rally SM

 Massa folk ute och kikade

 Varm choklad är aldrig fel ute i kylan!

 Två som tyckte det var kul att leka i snön =)

 Matilda & jag på G i skidspåret!
Med livet som insatts... ;)

 Så här roliga såg mina isiga fotpinnar ut efter målgång idag...

Och så här kall såg jag ut efter målgång...
Det var bara att skratta åt eländet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar