onsdag 17 december 2014

Benet i sträck!

Det har varit många hållpunkter idag :) Det blev en tidig morgon som började hos www.kiropraktor.se. Förhoppningsvis var det sista justeringen i ryggen. Det känns allt bättre i svanskotan och idag var det bara lite grann som måste justeras. Direkt därifrån till Kraftkällan i Boländerna för att köra igenom mitt program för knät. En snabb dusch när jag var klar och sedan raka spåret till jobbet. Efter jobbet hade jag tid hos sjukgymnasten för behandling. Det var typ som massage. Riktigt plågsamt på vissa ställen! Värst var baksida lår samt utsida lår. Något som var väldigt positivt var att sträckläget hittades efteråt!!! Det lät som att det var väldigt positivt att det sträckta läget beror på musklerna! Han har varit bekymrad över att jag inte hittat det, men nu så! Det är ju fantastiskt att det kom efter massage! Inte konstigt egentligen, men tanke på hur hårt musklerna har fått jobba de sista två månaderna. Han tyckte jag skulle ta fyra till fem dagar helt träningsfritt någon gång nu under ledigheten, så musklerna får en chans att återhämta sig. Det har inte varit aktuellt tidigare eftersom den lilla kontakt jag har med lårmuskeln vill man inte tappa. Kontakten finns där på ett helt annat sätt när jag gör övningar (när jag får ett motstånd), men att hitta kontakten genom att bara försök spänna muskeln är svårt, väldigt svårt. Nu börjar det komma lite tydligare och då vill han att jag vilar några dagar och återhämtar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar