fredag 28 september 2012

Six-days dag 3

Nu kommer här en sen rapport fran de sista tävlingsdagarna. Dag tre bytte vi bana och det visade sig bli en mycket tuffare bana! Första sträckan var lättakt, men sträcka tva var allt annat än lätt =) Den bjöd pa mycket klurigheter och flera bitiga backar. Inte nog med de sa bjöd banan pa ett liknande extremprov i slutet innan tidskontroll. Sträckan innehöll även ett prov intill en grusgrop. Sträcka tre var lite lugnare med klurigheter. Där bjöd enduroprovet istället pü en hemsk backe men bara en massa bök sü som lösa pinnar, rötter och stenar. Där var det i stort sett kaos varje varv man kom dit. Folk stod och spann och kom ingen vart. De flesta tjejer fick nog hjälp där liksom jag själv. Fjärde sträckan var den vi hade mest tid pü. Den bjöd ocksü pü ett par kluriga backar. Pü den sträckan körde vi ett gräsprov.

Hela dag tre rullade det pü fint för min del. Münga backar klarade jag av utan hjälp, men fick hjälp pü nügra ställen. Jag lyckades köra hela dagen prickfri vilket münga andra tjejer inte gjorde, men sen vid mina 15 minuter service av motorcykeln pü kvällen gjorde jag en meckmiss och blev tvü minuter sen. Jag krängde büde bak- och framdäcket. Efter jag krängt bakdäcket hade jag massa tid kvar och tänkte att dü kör jag framhjulet med! Men det bara trasslade och när min tid började närma sig stressade jag för mycket =( Sü frün att ha kört jättebra och rullat in som trea för dagen ramlade jag ner till femma =( Men jag hade tvü nya fina däck pü! =) Och laget klättrade upp pü en fin tredjeplats =) Sandra kämpade sig i mül men tyvärr räckte inte respittiden till. Sanna gick i mül pü en 13e plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar