torsdag 6 januari 2011

Östra Open i Sala

Det blev en blåsig och snöig dag idag! Banan i Sala var sig lik. En del snöspår, plogad crossbana och bitvis var det bara lössnö utan nåt spår att följa. Arrangören hade delat startfältet på tre starter för att vi skulle slippa köa i skogen och det var riktigt bra. Sist jag körde på banan i Sala så stod vi ett helt gäng helt still och köade en bra stund och då blir det inte kul. Tidigare år har vi tjejer startat sist men idag fick vi starta vart vi ville i startfältet och det var också riktigt bra. Så inga köer alls i skogen idag = helt suveränt!

Jag höll mig på hjulen hela tävlingen. Det höll på att bli några krascher men jag lyckades reda ut det som tur var. Vi körde tre varv och jag tror sluttiden hamnade någonstans på knappt 1,5 timme. Jag tog hand om förstaplatsen. Känns bra att börja året och vintersäsongen med en vinst. Det kunde dock ha slutat illa. När jag parkerade hojen bredvid bilen läckte den kylarvätska. Konstigt när jag inte har varit omkull någonting idag och inte slagit i något. Nu är kylarn bytt i alla fall!

Jag måste bara passa på att tacka kiropraktor Magnus Eriksson! Svanskotan känns mycket bättre efter dagens prövning. Jag kunde kliva ur bilen när jag kom hem utan besvär = STORT framsteg!

På lördag är det dax igen. Jag tror jag skrev söndag sist, men på lördag ska jag köra tävling uppe i Falun.

 Vinnarmaskinen ;)

 Snöigt värre...

Snö, snö, snö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar