fredag 11 september 2015

Six-days dag 5

Allesammans är i mål dag 5! :) Det blev lite halvspännande efter allt regn som kom igår, riktigt snorhalt bitvis. När jag kom ut på gräsproven första varvet kändes det som att jag knappt kom framåt. Ena provet körde vi till och med utan tid första varvet plus att dem hade tagit bort en hel del av provet. Det säger en hel del om underlaget på förmiddagen :) Jag fick lite flash backs från Six-days i Slovakien 2005 då ett regnoväder efter fjärde dagen ställde till stora problem för förarna att ta sig fram. Tack och lov blev det här inte riktigt lika illa som då :) Vi hade problem i ett par uppförsbackar på transporten. Allt material var bortsvarvat så det fanns bara hala stenar kvar som inte ville bjuda på något fäste. Idag lyckades jag sträcka till höger ljumske ganska ordentligt, jag hoppas det ger med sig lite tills i morgon. Nu är det bara en dag kvar! Kroppen behöver lite vila efter det här :) Skavsåren blir allt fler för varje dag som går. Armarna och ryggen har strejkat för länge sen efter alla hårda slag. Det har varit enormt slagit eftersom vi på många ställen kört mer än två dagar på samma ställen och startantalet är stort. Mina händer domnar bort på nätterna, det brukar dem inte göra. Vi ligger stabilt på tredjeplatsen inför de avslutande crossheatet i morgon. En av FIM killarna, Pedro, bad att få en av mina åktröjor. Efter målgång idag stod han och väntade i svensklägret :) Han har varit med ute på Six-days och VM i många år och är väldigt mån om oss tjejer. Sen dök det lilla charmtrollet upp i min famn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar