tisdag 28 juli 2015

Byte styre & styrfäste

Det blev ju lite krokigt saker å ting nere i Belgien när jag kraschade, så igår bytte jag både styre och vänstra styrfästet. Barkbusterna brukar tåla mycket och den vänstra hade gett med sig så den stod rakt ner mot backen. Det vart en jäkla hård smäll på vänstra sidan, men nu är hojen startredo igen :) Bara chauffören som också ska bli det... Det var flera som såg när jag drog i backen. Det var en svensk som stod precis intill och han var först framme till mig. Efteråt berättade han att jag ramlade stumt på vänstra axeln, det tog liksom stopp på en gång. Efter torsdagen var vi hela tre stycken som gick med mitella, innan ens tävlingen hade dragit igång... Även under tävlingen sedan var det många som tog stryk på den snabba och lömska banan. Min kära servicepersonal uttryckte sig efter kraschen "klarar man inte av testbanan får man inte köra VM banan". Tur dem väntade några dagar innan dem sa det till mig! Givetvis sa dem det med glimten i ögat :) Nu längtar jag upp på hojen igen! Och som sagt, nu står min Kawasaki redo igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar