söndag 14 juni 2015

SM i Hofors

Helgen i Hofors stryker jag ett sträck över och blickar framåt... Det vart en skitdag för mig :( Första enduroprovet på första sträckan gick helt okej och jag lyckades va snabbast på det provet. Sedan hade vi en bökig transport bort till extremprovet. Vid ett tillfälle slog jag i rätt hårt på en sten på vänster sida, men tänkte inte så mycket på det. Efter en stund tyckte jag att jag hörde ett ljud som jag inte hört tidigare, men kraften i hojen fanns kvar så jag tutade på. När jag kom in i depån såg jag att jag hade slagit ett ordentligt hål i tändkåpan :( Jag hade en till hoj med mig så vi skyndade oss att byta kåpan och hällde i ny olja. Tyvärr var det lite för sent och motorn hade gått för länge utan olja :( Jag är så otroligt besviken, men det är tyvärr sånt som kan hända. Det är mitt första brutna SM i enduro och då har jag kört ett helt gäng deltävlingar. Tacksam ändå att jag har helt mig själv att skylla. Det som retar mig mest är att jag hade kemisk metall med mig i midjeväskan och hade kunnat laga det på plats, bara jag hade kopplat att det var det som hade hänt :( Men det är lätt att vara efterklok!

Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar