lördag 9 maj 2015

VM i Spanien dag 1

Dag ett och jag är i mål :) Otroligt dammhalt och stenhårt. Jag körde väldigt stelt till en början men det släppte lite allt eftersom. Det märks att man inte har varit med och dragit på ett tag. Fantastiskt kul, men finns en del att jobba på innan jag är i samma slag som för 1,5 år sedan. Det har varit väldigt mycket spänningar för min del innan tävlingen, nu har dem äntligen släppt! :) Nu är jag med igen! Det blev en vurpa på transporten när framhjulet släppte i dammet. Givetvis lyckades jag ramla på höger sida så benet slogs ihop. Gjorde jäkligt ont eftersom jag inte har lyckats böja benet så mycket ännu... Tills nu vill säga :) Den värsta smärtan släppte snabbt som tur va. Det har varit sjukt varmt! Klockan nio ikväll när solen gått ner var det 32 grader. Då tyckte vi att det kändes svalt :) Proven har rullat på hela tiden förutom på andra varvet på enduroprovet. Det fanns bara ett spår upp för en backe och där låg tjejen som startade framför mig. En jätteklurig sönderkörd backe. Jag fick inte med mig någon fart och fastnade i det djupa spåret. Hojen hängde sig på fotpinnarna. Fick höra efteråt att inte alla tjejer kört uppför där. Extremprovets kanter som jag funderat en del på gick bättre än väntat :) Idag blev det en 7:e plats. Nu laddar vi batterierna inför morgondagen. Har precis mumsat i mig Ullis pastasås med kyckling :) Tack till er alla som gör detta möjligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar