torsdag 14 maj 2015

Testkört i Portugal

Nu har jag landat i huset igen efter en dag ute på banan :) På förmiddagen gick jag endurotestet en andra gång. Provet är snabbt, brett och med en del hällar. De flesta stenarna som fanns på banan har dem lyckats plocka bort. Efter lite mat i magen gick jag extremprovet. Det är ett naturligt prov där det finns gott om hällar. Det som såg ut att bli en tjejväg förbi en svår passage har arrangören valt att vi ska åka i alla fall. Crossprovet är snabbt det också. Där är det lite mer varierat än på enduroprovet. En stor del av provet är på stora gräsytor. På eftermiddagen idag har jag testkört. Det kändes helt okej och bättre blev det efter en justering på framgaffeln. Jag höjde gaffelbenen lite grann så det blir lättare att få tryck på framhjulet och komma runt i kurvorna. När jag kände mig nöjd där tvättade vi hojen och gjorde ordning den för tävlingen. Ny olja är i, nya däck och nya bromsbelägg. I morgon ska det bara putsas lite innan det är dag för anmälan och besiktning :) Jag kan inte komma ut på internet på min telefon av någon anledning, så ni får tyvärr hålla ut tills jag kommer hem innan det blir några bilder från Portugal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar