måndag 25 maj 2015

SM i Falköping

Vilken dag det har varit! Så härligt att vara tillbaka i SM-depån :) Tack alla goa människor som har hejat på och grattat! Det regnade en stund under natten till idag, så det blev lite slirigt på första varvet. Jag startade långt ner eftersom jag var borta hela förra säsongen. Redan på första enduroprovet körde jag om ett helt gäng. Blev lite orolig direkt med det samma när det stod två stycken i en smalare uppförsbacke med sten i, men det gick bra. Jag brukar vara trögstartad på morgonen, men jag lyckades klämma till med den bästa tiden. Andra enduroprovet var riktigt halt på första varvet. I slutet var det en ordentlig uppförsbacke. När jag kom första varvet stod det flera stycken i backen... Jag fick ta ut på vänsterkanten och där var det rena sörjan så det drev ju knappt framåt. Jag lyckades precis ta mig upp! Efter körde vi extremprovet. Ett tight mindre extremprov. Där gick det bra alla varv. Crossprovet avslutade varvet. Då körde vi på crossbanan och på gräset bredvid. Vi körde tre varv och efter de tre varven stod jag som segrare i damklassen :) Det blev en lyckad premiär och en bra start på SM-serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar