tisdag 28 april 2015

Stressigt

Hur man än försöker vara ute i god tid så blir det alltid stressigt sista veckan innan man åker neråt i Europa. På grund av det har det varit lite klent med uppdateringar här på bloggen. I lördags hade jag ett bra pass tillsammans med brorsan. Vi åkte på en lite längre tur där vi stannade på två olika ställen och körde tempo. Riktigt trött och nöjd efteråt. Fick leka med hans två döttrar efteråt så var nöjd i dubbel bemärkelse :) I söndags var jag snickare precis hela dan och la trall. Bara det var ju bra träning ;) framför allt för knät när jag var tvungen att bära upp all trall för den höga kanten. Det var lagom uppvärmning inför sjukgymnasten igår :) Han lastar på tyngre vikter hela tiden och det måste vara ett gott tecken! På kvällen hjälpte pappa mig med lite pyssel på hojarna. Vi nitade kedjor, bytte bakdrev, luftade bromsar och satte i en reklusekoppling. Vi skulle även sätta dit stöd på hojarna, men fästena på 2014 hojarna (som jag hade stöd till) är inte likadana som på 2015. Det resulterade i att jag fick ta en tur till pappa ikväll med hojen och han svetsade om fästena. Medan städade jag ur bussen, skurade och torkade. Efteråt blev det en tur till Peter för att byta oljan i bakstötdämparen. Nu har jag precis kommit hem, tagit rätt på allt efter dagens träning och monterat dit bakstötdämparen. Full fart minst sagt ;) Bilden är på brorsan och mig när vi var ute i lördags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar