lördag 7 februari 2015

Östra Open i Torstuna

Innan tävlingen idag fick jag höra att det skulle vara jättemycket snö och ingen tjäle under. Spåren skulle vara dåligt uppkörda och det skulle vara sönderkört under. Men se så lurad man kan bli!! Ett superfint snöspår :) På sina håll blev det hål och sönderkört, men det var bara korta bitar och bara en bråkdel av helheten. Jag tyckte det var superskoj! Lagom djupa snöspår. Vi körde tre varv. På första varvet blev det lite köande. Så vill man om, ligger lite för nära och stressar och gör därav egna misstag. Tillslut splittades kön :) På andra varvet blev det många varvningar. Måste säga att alla flyttade på sig så fort de kunde, toppen! :) Det är verkligen något som uppskattas. På sista varvet körde jag nästintill fritt. Sista och första varvet var lika snabba. Andra varvet tog cirka 30 sekunder längre tid. Idag blev det en seger i damklassen. När jag kom i mål såg jag att hela vänstra handsken var blodig. Då har jag nött eller slagit i ena knogen så det har börjat blöda. Det är till och med hål på handsken. Som tur är ser det värre ut än vad det är :) Efter att jag gått i mål gick vi ut i skogen och kikade på dem andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar