fredag 6 februari 2015

Guts sadelöverdrag

I morgon ska jag testa något nytt för mig. Ett sadelöverdrag med lite grepp. För några år sedan gjorde jag en liten puckel på sadeln för att inte glida bakåt, men det var ingen bra idé... Jag har än idag problem med svanskotan efter det. När man kör djupa snöspår sitter man och stutsar på sadeln med benen ute och då nötte det på svanskotan när jag körde med puckel. Sen dess har det aldrig blivit riktigt hundra. Jag har fått hjälp när det har varit som värst, men det kommer lätt tillbaka när det är bökigt och jag sitter mer. Jag gillar absolut original överdraget, men det blir lite halt just vid snöspår. Det ska bli kul att testa i morgon och se om det är bättre grepp :) Jag har hört att det ska vara mycket snö i Torstuna i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar