onsdag 25 februari 2015

Första vurpan

Jag skulle bara följa med upp till ängen, för Tim vill åka lite hoj. Jag tog det säkra före det osäkra och satte på mig alla skydd. Lätt hänt att bli gassugen när man väl är ute ;) Bredvid ängen finns en kort slinga i skogen och jag drog där ett varv. Jag körde på en sten som låg gömd under snön och det skar iväg. Jag lyckades pricka ett träd lite snyggt... Där låg jag med högra benet fast under hojen :) Jag rådde inte att lyfta upp hojen eftersom framhjulet och framskärmen var på varsin sida om trädet. När Tim kom fick vi hjälpas åt och försöka dra tillbaka hojen. Till slut lyckades vi få loss mig och få upp hojen :) En sån fjantig grej, det gick inte ens fort. Styret blev snett och framskärmen gick sönder. Men inget ont som inte har något gott med sig! Äntligen har jag gjort min första vurpa sedan jag opererade mitt knä! Nu behöver jag inte vara orolig och vänta på den längre ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar