onsdag 12 november 2014

Öm i kroppen

Det har varit en tuff dag för mig idag. Allt har gått i ett och knät har fått jobba hårt hela dagen. Inte blev det bättre efter en natt med dålig sömn. Jag började morgonen tidigt hos sjukgymnasten. Vad mycket roligare det är att gå dit nu när han är så mycket positivare! :) Idag plågade han knät lite extra. Jag fick lägga mig på en matta och så pressade han ner knät i sträckt läge. Jag fick växla med att spänna lårmuskeln. Det var inge vidare behagligt, men det gjorde resultat. Jag har fortfarande svårt att hitta lårmuskeln på beställning, men i vissa övningar känner jag verkligen att den jobbar! Jag berättade det för sjukgymnasten när han ville att jag skulle spänna muskeln när jag låg på mattan. Det tyckte han lät jättebra och så fick jag en ny övning som också provocerade fram lårmuskeln. Efter besöket hos sjukgymnasten blev det en snabbdusch och sen vidare till jobbet. Idag blev det arbete på bygget i Märsta. Så full fart med att skruva och såga skivor. Direkt därifrån till massagebänken. Massage är allt annat än skönt, det är ett träningspass bara de ;) Skämt å sido, idag hittade hon flera SJUKT ömma punkter i benet och i rumpan. Jag visste verkligen inte vart jag skulle ta vägen, så det var bara att ligga kvar ;) Efter en dusch precis tänker jag inte göra ett handtag till, det kommer att kännas i knät i morgon i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar