lördag 12 juli 2014

Sjukgymnast

Det har varit en bra dag idag, fast nu är jag trött :) Så här aktiv har jag inte varit sen innan operationen! Först blev det en timmes massage. Därifrån fick jag glädjande besked. Jag var mycket mjukare i ryggen än vad jag någonsin har varit tidigare när jag kommit till henne. Hon kunde gå på mycket djupare. Efteråt fick jag skjuts hem för att äta en snabb lunch. Sen var det bara att dra vidare till sjukgymnasten. Det var första besöket efter operationen. Även där fick jag glädjande besked att det såg bra ut! Jätteskönt! Jag var lite orolig innan besöket för jag har känt att jag inte har klarat av att göra alla övningar ordentligt och i rätt mängd på grund av smärtan. Det var ingen som helst fara. Det såg jättefint ut i rörelserna och det var viktigt att lyssna på smärtan precis som jag hade gjort. Nästa besök hos sjukgymnasten blir om två veckor. Då har jag som mål att kunna böja knät i lite mer än 90 grader! Klarar jag de får jag börja cykla lite lätt på motionscykel. Det blir en bra morot :) Direkt från sjukgymnasten tog vi en sväng till mamma och pappa och hämtade lite prylar. Det var en glad Tyson som mötte oss vid grinden :) Sen hem igen. Det blev ganska mycket på samma dag. Jag har knappt varit utomhus den senaste veckan och inte åkt bil en meter sen operationsdagen. Som sagt, nu är jag väldigt trött, men det är otroligt skönt att känna sig lite piggare igen så man orkar göra lite grann. Innan har jag inte haft en tanke på att orka ta mig någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar