onsdag 30 juli 2014

Riktigt tramptag!

Det är fantastiskt härligt att se att man gör framsteg eftersom varje träningsmoment gör ont! Jag var på Kraftkällan idag igen och började på motionscykeln. Till en början satt jag väldigt högt så jag fick vicka fram och tillbaka som jag gjort tidigare. Innan jag kommer igång gör det så ont så tårarna nästan vill titta fram. När jag kom runt med benet i rätt rörelse så flyttade jag ner sadeln till rätt sitthöjd. Återigen gjorde det riktigt ont, men det gav med sig efter en stund. Jag får vicka ner foten lite för att få runt trampan hela vägen, men snart tror jag att jag klarar mig utan att göra det också. Idag blev det faktiskt hela 20 minuter på cykeln :) Det är lite som gör mig glad just nu :) Efter motionscykeln gjorde jag de övriga övningarna. Nu sitter jag på golvet i vardagsrummet och försöker få ut benet i sträck. Jag hjälper till med handen och pressar ner knät mot golvet. Ingen behaglig handling, men det ger resultat. Fick precis ner knät i så gott som full sträckning! :) Men då har jag suttit här en stund och pressat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar