söndag 20 juli 2014

Östhammar

Jag fortsätter med båttemat nu när jag inte kan köra hoj och det är strålande väder. Igår var vi två båtar och en vattenskoter som drog ut på äventyr. Först åkte vi till Östhammar från Gräsö camping. Vägen dit blev väl inte riktigt som planerat... Vi hamnade i en smal kanal! Det gick bra och med facit i hand var det en mysig väg. Den översta bilden är från kanalen. I Östhammar tog vi en fika och kollade på alla båtar. Tävlingen poker run ägde rum denna dag så båtar fanns det gått om. Innan tävlingsbåtarna drog iväg åkte vi ut på vattnet och kollade på dem därifrån. Häftig känsla när alla mullrande båtar drog iväg samtidigt. Efteråt drog vi oss tillbaka och hittade en ö att gå i land på. I och urstigning klarar jag inte på egen hand så det får jag hjälp med :) Där grillade vi och en del badade. Jag får inte bada ännu eftersom ärren inte är helt läkta. Istället la jag mig och läste en skvallertidning. Det blev en heldag på sjön i underbart väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar