torsdag 24 juli 2014

Norrtälje

Igår var det otroligt varmt ute! Efter stranden i förrgår och en lätt röd nyans kände jag att det var läge att skydda sig ännu mer igår. Klänning ner till knäna och flytväst hade jag då på mig hela dagen. Vi drog iväg på en långtur med båten. Det var väldigt lugnt ute på vattnet hela dagen och solen gassade på ordentligt. Vändplatsen blev Norrtälje! På vägen dit åkte vi Väddö- kanal och passerade Vätö. I Norrtälje blev det ett glasstopp och så stannade vi och grillade korv på en ö. Väl tillbaka var armarna röda och sved som sjutton. Trots att dem var insmörjda och redan fått den lilla färg jag brukar få på sommaren. Skönt att det bara var armarna som var bara :) Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Precis som efter första operationen har jag svårt i början att sträcka benet ordentligt. Kan man inte sträcka benet ordentligt är det svårt att hitta lårmuskeln. Vi började med att försöka väcka liv i muskeln med hjälp av ström. Han pressade knät något för att få ner det i sträckning. Det kändes väldigt obehagligt, men det gav resultat. Så nu är det bara för mig att fortsätta pressa på lite lätt för att få ner det i sträckning. Sen fick jag gå framför en spegel och lära mig gå ordentligt.. :) Eftersom det gör ont och jag har tappat mycket muskler resulterar det i att jag blir osäker och lägger vikten på vänstern/ haltar. Det måste jag försöka få bort genom att tänka på hur jag går i varje steg. Därefter fick jag nya övningar. Jag kände mig väldigt instabil i övningarna, men det hoppas jag tar sig snabbt framåt. Jag fick mycket med mig därifrån som jag måste tänka på. Viktigast nu är att jobba på att få benet sträckt. Redan på måndag ska jag dit och träffa sjukgymnasten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar