onsdag 2 juli 2014

Avenyn

Igår var det Ullared, idag blev det en tur i Göteborg istället. För första gången har jag varit på Avenyn. Vädret var på topp så det var mycket folk på uteserveringarna. Riktigt god mat har vi ätit, både till lunch och middag. Nu blir det till att slappa inför morgondagen. Läkaren berättade att det finns olika sätt att laga korsbandet, två sätt var vanligast. Antingen tar dem den centrala delen av knäskålssenan eller så tar dem hamstringssenan från baksidan av knäleden. Tar dem knäskålssenan blir man känslig bland annat mot att stå på knä och det var inget bra alternativ med tanke på det jag håller på med sa läkaren. Jag är så beroende av den rörelsen. Så i mitt fall kommer han att ta hamstringssenan. Det förklarade han att man inte väljer att ta till sprintlöpare som istället är väldigt beroende av baksida lår. Tar man hamstringssenan, som i mitt fall, blir det nya korsbandet lite svagare. Det beror även lite på hur lång senan är som han får tag i, för den kan man tydligen vika och lägga dubbelt, tre gånger eller till och med fyra gånger. Jag har redan fått ett träningsprogram som jag ska börja med redan på fredag :) Givetvis väldigt enkla övningar, men det ska ske varje timme. Jag får även belasta fullt, men det får inte svullna upp och göra ont. Kryckor är det som gäller 2-4 veckor, längre tid utomhus. Snart blir det en duschning med descutan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar