måndag 16 juni 2014

VM-helgen

Det blev en lång och trevlig helg i Enköping. Som jag skrev tidigare var jag funktionär och stod bägge dagarna på första långa crossprovet. I lördags stod jag nere i en grusgrop och därifrån såg jag ganska mycket av banan, både början och slutet av provet. Det vart inte så mycket band och pinnar som kördes ner, utan vår största fiende var blåsten. När alla förare passerat alla sina varv åkte jag ner till paddocken och kikade lite och snackade lite skit. På kvällen blev det en liten sväng ner till torget på endurofesten. Jag hade inte en aning om att det var så pass stort som jag tyckte att de va. På söndagen bytte jag plats på crossprovet och stod längst bort från start och mål ute på ett gärde. Även där fick jag se en del. Sen var det en bonus att extremprovet låg intill så när det var lugnt på gärdet kunde man smita över dit och kika lite. Även igår åkte jag in till paddock när tävlingen var över. Under helgen lånade jag ut min lilla stuga till två riktiga endurofantaster. När jag kom hem från Enköping låg detta och väntade på mig :) Tack!

1 kommentar: