tisdag 17 juni 2014

Operation

Nu har jag äntligen fått en tid :) Det har varit MÅNGA samtal fram och tillbaka, men nu så! Den 1 juli ska jag på läkarbesök nere i Göteborg på IFK kliniken. Akademiska sjukhuset hade inga tider innan semestern och jag ville inte låta tiden bara flyga iväg. Dem hade satt mig på operation inom sex veckor, men eftersom semestern kom mitt i allt skulle jag inte få bli opererad förrän slutet av augusti början på september. Då var det bara ringa runt till andra sjukhus och försöka hitta en ledig tid, men det var likadant överallt dit jag ringde. Varken i Uppsala, Enköping eller Stockholm hittade jag någon tid. Då provade jag att ringa till IFK kliniken i Göteborg som privatperson och kollade om dem hade tid och vad det skulle kosta. Det skulle nog inte vara några problem, vilken lättnad! Jag ringde tillbaka till Akademiska och lyssnade om jag kunde få en remiss till Göteborg så jag slapp betala ur egen ficka. Det var ingen enkel historia att få ett svar om de, men i förra veckan blev det klart! Efter det har jag väntat på att få en tid och idag när jag ringde var jag uppsatt den 2 juli. Dock hade inte remissen kommit till dem, som postades för en vecka sedan, men jag hoppas att det inte blir några problem. Så himla skönt att det äntligen är dax! Men som jag har skrivit tidigare har jag ju varit svullen så dem har inte velat operera knät tidigare. Igår var jag på Kraftkällan i Gränby. Det känns i benen idag :) Jag började med uppvärmning på motionscykeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar