torsdag 12 juni 2014

Dekaltrimmat

Snart är det dax för VM-deltävlingen i enduro i Enköping. Sedan jag gjorde illa knät för lite drygt två månader sen har fokus legat på att kunna köra denna VM-deltävling. Det är en tävling som jag verkligen har sett fram emot, att få köra ett dam VM i Sverige och nu dessutom med hemmaklubben som arrangör. Det är första gången dam VM går i Sverige. Jag pratade med läkaren som opererade mig och sjukgymnasten jag har gått hos. Båda sa att det finns en möjlighet att kunna köra för efter två månader så ska jag vara så pass bra för det vardagliga livet. Det viktiga var att jag lyssnade på kroppen. Jag har varit ute några gånger och testat. Lätt åkning där jag kan köra mestadels med fötterna på fotpinnarna går bra, men när det blir lite bökigare och jag måste fota får jag ibland ordentlig smärta i knät. I Enköping kommer det att bli vanlig svensk enduro med stenar, rötter och lerspår och då fungerar det tyvärr inte. Det är ett riktigt svårt beslut jag har tagit, men jag kommer inte till start i helgen. Det är inte värt att riskera något när man ändå vet innan att det inte kommer att fungera. Jag kan heller inte göra sig själv rättvis. Jag kommer dock vara på plats hela helgen. Jag kommer att hjälpa till på första crossprovet nere i gropen. Min pärla kommer också att finnas på plats. Den putsade jag upp igår och satte på nya schyssta dekaler från www.erdecal.se! Hojen kommer att stå nere i paddock vid Kawasakis trailer :) Jag hoppas vi ses i Enköping! Det kommer bli en grym tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar