måndag 24 mars 2014

Sista passet

Idag körde vi på samma bana som i förrgår, banan som finns där vi bor. Sist körde vi bara ett crossprov, men idag var det mer fokus på enduroprovet. En klurig bana som var spårig och hal efter regnet som kom igår. Igår hade vi tur uppe i bergen, ett ordentligt oväder passerade precis förbi oss och vi klarade oss från regn, men här kom det alltså en del. Spåren upplever jag inte som hemma, utan det blir mer som fåror att köra i. Även idag körde vi en hel del på tid och liksom dem andra dagarna kör jag allt bättre för var gång. Justeringarna vi gjorde igår verkar fungera bra. Efter lunch stack jag och Amanda ut lite tidigare för att testa lite extremdelar. Jag hade hela förmiddagen tittat på en stock som jag så gärna ville ta mig över så vi åkte dit. Det gick helt smärtfritt redan första gången jag provade så det kändes jäkligt skönt :) Vi testade även en brant kant nedför och det gick också galant. Skönt att ta med sig den känslan ner till första EM-deltävlingen nu. I morgon bitti startar vi resan neråt. Det är runt 80 mil ner så vi har en heldag i bussen i morgon. Mindre kul men desto roligare när vi är framme :) Jag måste passa på att tacka Anders Eriksson och Kent Karlsson för tre riktigt roliga och lärorika hojdagar. Riktigt kul att få vara med grabbarna och köra. Givetvis även tack till Per-Allan som är med mig här nere :) Ikväll har vi tvättat hoj, luftfilter, kläder och utrustning. Hojen har även fått lite ompyssling. Jag har diskat en massa matlådor som jag fick med mig hemifrån. Tack Ullis, Tommy och mamma för all god mat i veckan!! Frysen är fortfarande full så än äter jag er mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar