tisdag 18 mars 2014

Bergsstigar

Vilken fantastisk dag! Lite varmare än igår var det dock så skavsåren har börjat titta fram. Har smörjt skavsåren nu och får se till att tejpa i morgon. Inte så konstigt att skavsåren dök upp, vi har kört mycket hoj idag. Igår var vi inte långt ifrån havet, idag var vi uppe i bergen. Markägaren hade ett stort område som var inhägnat. På området fanns två olika crossbanor och en massa endurospår. Mitt i allt detta gick hans kor, getter och hästar =) Vi började dagen med ett pass på crossbanan innan vi gav oss ut på endurospåren. Som ni förstår var det ordentligt kuperat eftersom vi var uppe i bergen. Riktigt nyttigt för mig! Vi klättrade i backar och körde på skrå. Amanda och jag hittade flera olika pilade slingor med olika svårighetsgrad. Vi började med den lätta och utökade därifrån. Till sist tog vi oss igenom allting förutom en uppförsbacke, den var lite väl saftig. En riktigt trevlig dag! När vi var ute på långtur runt berget frågade gubben, som ägde stället, Per-Allan om det var Jessica Jönsson som var där och åkte, hon som körde GasGas förra året och vann EM. Lite kul att han som bodde uppe på ett berg ute i ingenstans hade koll på vem jag var =) Han hade frågat efter "idolkort", men tyvärr har jag ingenting sådant med mig. Ett grymt ställe hur som helst och det märktes på oss alla för vi var inte tillbaka förrän strax före nio ikväll. Tillägg då att vi åkte strax före nio i morse, men det var en bra bit bort och tog oss en timme och en kvart att åka, men det var det värt! =)

 Per-Allan kollar över grejerna
 
 Två supernöjda tjejer =)
 
Ute på crossbanan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar