lördag 11 januari 2014

Östra Open Eskilstuna

Det blev ett lyckat race i Eskilstuna trots det milda vädret som varit. Som vanligt mycket sten runt den banan, men dem hade fått till ett riktigt bra spår. Till i år hade dem ändrat tilläggsreglerna lite. Vår startgrupp startade lite tidigare, 11.15 istället för 12.30. Sen körde vi alla typ 1, det vill säga att vi körde ett varv åt gången. Fem varv körde vi. Efter ett varv var jag cirka 10 sekunder före tvåan. På andra varvet tog jag några sekunder till. På tredje var jag och Emmily Smalsjö precis lika snabba. Ute på det fjärde varvet fick jag ett tjuvstopp och tappade balansen. Väl uppe på fötter stod jag lite tokigt så jag fick inte igång hojen på en gång så jag missade lite onödigt mycket tid. Genast låg jag efter med två sekunder så det vart ett avgörande sista varv. Det sista varvet tog jag hem och vann då dagen. Damklassen startade med motion 40-49 år och ungdom. Ungdom körde ett varv mindre så dem kan jag inte jämföra med, men motion körde fem varv som oss i damklassen och jag var snabbare än alla dessa motionärer. Jag har varit nära förut, men det har alltid varit någon före. Riktigt kul att äntligen få vara snabbast i den motionsklassen, ett mål som jag har haft på lång sikt :) Skönt att börja vintersäsongen med en seger :) Eller två som det blev idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar