lördag 18 januari 2014

Östra Open Botkyrka

Vilken härlig dag! En fantastiskt kul och snabb bana, såg och hörde bara glada människor i depån! På förarmötet tog Pärnan upp att jag hade varit snabbast av alla motionärer förra helgen och på grund av de fick jag starta allra först. Det var något helt nytt för mig i det här gänget :) Jag hade ett mål, ingen skulle komma ifatt mig... Det lyckades jag med :) Himla skönt att ha klarat det på första varvet och sen kunde jag köra mer avslappnat. Tiderna visade även att jag körde mer spänt i början, mitt första varv körde jag långsammast. Det vart en otroligt stor skillnad mot förra tävlingen med fjädringen. Tusen tack Peter för hjälpen i veckan! Det var som natt och dag kan man säga :) Nu rörde sig fjädringen ;) På flera ställen på banan spände jag hela kroppen och väntade på att få en smäll i ryggen som tidigare, men dem kom aldrig! Tror att jag kommer må bättre i ryggen i morgon än vad jag gjorde efter förra helgen ;) Även denna gång körde vi fem varv. Jag hade otroligt jämna tider den här gången. På första varvet hade jag 13:54 som var mitt långsammaste och på varv tre och fyra var jag snabbast på 13:46. Det skiljde alltså bara åtta sekunder mellan mitt snabbaste och mitt långsammaste varv. Damklassen vann jag idag med över fyra minuter. I startgruppen var jag trea efter ungdomen David Kadestam och motionären Joakim Storck. I andra startgruppen var en motionär före, så totalt blev jag fyra idag. Det var en helt annan typ av bana idag så riktigt kul att jag var med och drog i täten den här gången också :) Nästa lördag är det dax för nästa deltävling. Då på Rörken utanför Uppsala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar