tisdag 8 oktober 2013

Flyg

Det blev en seglivad historia att komma hem i söndags. Första planet gick 9.35 från Sardinien. Jag mellanlandade i Stuttgard innan jag drog vidare till London. I London var jag klockan ett och mitt plan hem till Arlanda skulle inte gå förrän 20.15. Jag såg att ett plan med samma bolag skulle lyfta vid fem så jag frågade lite snällt om det gick att byta, men det gjorde det inte. Så jag fick snällt vänta :) När väl klockan började närma sig åtta drog det ut på tiden innan vi fick kliva på. När alla väl var på och man trodde att planet skulle lyfta vilken sekund som helst började det springa massa gubbar med väst fram till piloten. Efter en stund fick vi veta att dem hade tekniska problem (med bromsarna om jag förstod rätt) så vi fick byta plan! Kul, så av med alla igen... Till en ny gate, få fram ett plan, lasta om allt bagage och på med allt folk igen. Det tog sin lilla tid! Efter nio timmar i London var planet äntligen på väg åt rätt håll. Jag var inte hemma förrän halv fyra på morgonen så det blev en seg dag igår och det känns att man fortfarande ligger efter i sömn. På bilden har ni min paraplykille :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar