måndag 16 september 2013

SM i Uddevalla

Det var en otroligt stel Jessica som klev upp på söndags morgonen, framför allt nacke och rygg. Magen pajade efter målgång på lördagen så den var inte heller att leka med under natten. När jag väl kom upp och fick röra mig lite och när jag fick i mig lite havregrynsgröt började det mesta ordna till sig, förutom nacken. Den värken fick jag helt enkelt leva med under dagen! Var ju jätte skönt upp och ner för alla kanter... Som tur är kopplade jag bort det när jag väl stod på startlinjen till proven.
 
Det regnade på förmiddagen nere i Uddevalla och det kom några skvättar under eftermiddagen. Jag var osäker på fästet på crossbanan, men det visade sig vara mycket bättre än vad jag trodde. Enduroprovet var sig likt, det kom fram lite mer rötter och stenar bara och blev lite längre och djupare spår ute på gärdet. Extremprovet hade dem gjort lite enklare, bland annat tagit bort nedförsbacken, traven med stockar i uppfarten och fyllt med sand i de liggande däcken. Transporterna hade dem gjort något kortare. Vi i damklassen körde fyra varv även denna dag. Jag höll mig på hjulen hela dagen!!! Dock fastnade jag på en stock på extremprovet som tog lite tid innan jag kom därifrån. Annars flöt det på hela dagen. Magen ville vara med mig och likaså ryggen! Denna dag blev det 3 minuter och 43 sekunder ner till tvåan.
 
Efter sex deltävlingar i SM-serien och lika många vinster tog jag hand om SM-guldet även detta år =) Fantastiskt kul att berga hem ett sjätte raka SM-guld! (dess för innan även två RM-guld innan det blev SM-status) Utan mina fantastiska sponsorer och min servicepersonal hade detta inte varit möjligt! Ett enormt stort TACK för all hjälp!!! Vill även tacka alla underbara männsikor som har kommit för att heja på mig i skogen under året! Det betyder mer än vad ni tror! TACK till er alla!!
 
Säsongen är dock inte slut än! Jag har tre stora race kvar detta är =) På lördag startar vi resan ner till Sardinien för att köra Six-days/ Lag VM där. Jag hinner hem en vecka innan jag sedan beger mig ner till Portugal för EM-final 18-20 oktober. Sedan är jag hemma 1,5 vecka innan det är dax för Gotland Grand National. Mycket nu! =)
 

 Enduroprovet. Foto: Johanna & Conny
 
 Crossprovet. Foto: Johanna & Conny
 Extremprovet. Foto: Johanna och Conny
 
 Johanna och Conny kom hela vägen från Ö-vik för att heja på mig! Efter ett säkrat SM-guld fick jag en påse ostbågar och en coca-cola! Det hade dem snappat upp att det är min favorit =) Har hänt allt för många gånger på vägen hem från tävling att jag äter ostbågar och dricker cola... =) Varje EM-deltävling har det varit strikta order från min sida att ostbågspåsen är till hemresan! ;)
 
SM-medaljen =)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar